::Followers ♀♂ ::

[ ops, perasan sudah ]

halu..halu..halu..

bercakap tentang perasan....
hurm, entry ni untuk sesape pon boleh..
tapi yang suke perasan tu lebih berpatutan lah..
Ni ade satu ayat khas untuk entry ni.

"aku tegur  bukan bermakna aku nak mengorat kau"

Bukan nye ape sangat kan..ni kire macam luahan haty jugak kot..haha
Kadang-kadang kite ni tegur orang sebab:~
  • takut orang kate kite sombong..
  • boring-boring tegur lah kan..
  • jalinkan silaturrahim.. 
  • nak tanye jam pukol bape..
  • sebab ade masalah..
  • nak cari orang ke..
  • nak tanye jalan ke..
  • dan yang lain-lain, korang boleh tambah kan?
(google)
    Lagipon, kite memang kene rapatkan silturrahim kan..hurm..
    Yang buat kita yang menegur ni kadang-kadang rase tak puas hati....~
    examples,

    [situasi 1]
    Pak mat jr: assalamualaikum bro..
    Rosyam nor: waalaikumussalam..ade ape ni, tanye orang len lah..  nak cepat ni..
    (dah tak sempat nak bagitau zip seluar beliau tak tutup)

    [situasi 2]
    apexogamy: senyum cket dulu, pastu cakap "hye, boleh tanye..." belum sempat habis..
    lady gaga: tak kenal lah..tanye lah orang laen..
    (ape kejad-ah nye.. orang nak tanye jam pukol bape boleh bantai jawab tak kenal..ih3)

    situasi 3 dan seterus nye..tambah lah sendiri ye bagi sesape yang ade pengalaman tegur orang yang suke perasan ni..haha

    perasan cket-cket cukop lah kan.. tak kesah lah laki ke pompuan..
    kami yang menegur ni pon bukan batak sangat kat korang pon..kan kan..

    -maaf andai terkasar bahasa-
    penat jugak nak buat entry ni.. 
    sori tak best..tak larat doh..haha

    ::hePPy mem"peRasanKan diRi ye seMua::


    6 Coretan Jari:

    Budak Chomot said...

    Kenapa macam terasa eh ?
    Perlikah ? Huhu :D

    miA said...

    kelakar lah :D

    meisMUMUN said...

    follow kamuuuuu

    [ apexogamy ] said...

    eh, tidak lah.. huhu
    Klakar? trimas2.. :)
    thanx2.. :)

    shida saje said...

    kalau nak ngorat pon apa salahnya..hahhaa..larikkk...laju2 =P

    ain revival said...

    haha~sentap betoi laa..mesti pernah alami kan...huhu

    alaa..orang tanya jawab jer la kan as long yang dy tanya tu bkan soklan yang pelik2..kan kan kan??")

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    As a traveller in this temporary world full of lies.

    Daisypath Happy Birthday tickers