::Followers ♀♂ ::

[ suruh diam pon tak boleh? ]

halu..halu..halu..Assalamualaikum..

sempena hari jumaat ni, just nak mengingatkan diri dan kengkawan di luar sane..
terutamanya buat kaum-kaum adam lah..
bagi yang kawan hawa tu, boleh jugak..
engat-engatkan lah kawan-kawan or teman lelaki anda ye..
adik-adik..abang-abang..dan sewaktu dengan nye..

bercakap, borak sembang, time khatib tengah bace kutbah amat lah tak boleh..
teringat dulu ade terbace hadis dekat dinding masjid :-

Barang siapa yang berkata-kata apabila khatib sedang membaca khutbah walaupun dengan berkata “diam (melarang orang lain daripada bercakap) sekalipun, maka luputlah pahala Jumaatnya. Dari itu, diamlah dan dengarlah dengan taat, mudah-mudahan kita semua akan beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat”.



kite nak suruh orang diam pon tak boleh, ini kan lagi kalau nak berborak..
ape yang boleh kite buat, paling-paling pon, buat muke cket dekat budak-budak yang bising time kutbah tu..
ade je yang dah dewase..remaja, macam budak-budak..
bukan nak kate den ni beso sangat, tapi ikot tempat lah kan..
then,kalau orang tua pulak berborak, err..cegah guna hati jelah kalau tak berani..
kan itu adelah selemah-lemah iman..

so, harap-harap lah kite semua sebarkan ilmu ni ye..
kalau berani, tolong engatkan tok imam sekali supaya engatkan jemaah lelain ye..
:)


5 Coretan Jari:

cik nurussalwa said...

terbaik!

ain revival said...

btoi2..seharusnya dgr la khutbah tu bebaik..t leyh cite kat awek ape y khatib cerita..:)

seharusnya amiklah segala isi y khatib ceritakan sbgai panduan kite...

noorae said...

oh, nak nasihatkan kat adik laki den. kut dorg penah wat..tenkiuuuu =]

[ apexogamy ] said...

kakwa: hehe, trimas2 :)

ain: betol3! ni boleh tambah lagi kat entry..huhu

noorae: sesame street :)

MR Amin Nasry said...

itu x per lagi...nie kt msajid kanpung akuwh...dah lar bebudak bisng....mencuri duit tabung masjid depan mata aku plak tuh...aper lagi lepas semayang kna lar sound bebudak tuh...teruk2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

As a traveller in this temporary world full of lies.

Daisypath Happy Birthday tickers