::Followers ♀♂ ::

pesernyewa rumah

kali ni nak cite pasal pesernyewa rumah pulak..bukan pesernyawaan ae..

umah sewa ni telah di'discover sejak hujung sem lepas lagi..kami mencari umah sewa ni sebab perasaan tak dapat kolej dalam jiwa tu memang dalam..huhu.lagipun,
kuota tempat kediaman tu cket je..pelajar agak keramaian..kalau dok kolej pun sem ni,
nanty sem depan konfem dok luar jugak..so, sebelum lagi susah nak cari umah sewa nanty,
kita "bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian yewp." :)

Ciri-ciri penting umah sewa kami tu:-

~luas..takde lha sampai 1hektar pon. tapi kire luas lha..dlam 25 langkah jalan dari depan ke belakang..
~umah sewa ni agak jauh jugak lha ngan uitm tu, 2 marhalah jugak lha kot..huhu, dapat wat jamak dah..
~memang terletak di dalam ceruk hutan belantare..
(ni la jalan nye..yg bawak moto ni, kawan pak mat)

~kambing pon agak ramai..
(ni dekat depan umah, kambing biri-biri kiri, kambing biase-biase kanan.)


~ kalau malam, memang lampu jalan takde..golap gilo bai..macam tutup mata..
~yang ni paling menguji, time siang bukan maen panas..sumpah rase macam dehydration kot..
time malam nak masok pagi, sojuk macam tidow dalam peti ais..
~sewa, Rm150..murah jugak lha bile dah bahagi tujuh setengah orang..umah pon agak kosong jgak,
tv n dapur gas pon tak dew..=,=
~so kitorang bawak lha sendiri..share2..

Alhamdulillah setakat beberape aryni,kami semua masih berjaye hidop..hihi :)
masak pon macam maen masak-masak jew..maen campur jew ape bahan yang wujud kat dapur tu.. :p

bagi yang sedang menyewa rumah or akan menyewa rumah,
::HePPy meNYeWA rUmaH::

p/s: ok lha,pak mat jr. gerak dulu, gi bayar sewa..daa~





1 Coretan Jari:

NICK ZANAA said...

selamat menduduki umh sewa.....hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

As a traveller in this temporary world full of lies.

Daisypath Happy Birthday tickers